ارتباط فرهنگ با سایر ابعاد جامعه ،به جهت ماهیت فرهنگ و به دلیل درهم تنیدگی فرهنگ با سایر ابعاد جامعه لازم است در طبقه بندی طراحی شده ارتباط فرهنگ با سایر ابعاد جامعه تبیین گردد. در تمامی مسائل جامعه اعم از مسائل سیاسی و اقتصادی هم تأثیرگذاری بر فرهنگ مشاهده می شود و هم اینکه آن مسائل مبتنی بر فرهنگ شکل می¬گیرند. همچنین مدیریت جامعه ایجاب می کند، حوزه مدیریتی فرهنگ که شامل فرهنگ فرهنگ و بخش های موثر(اقتصاد و سیاست) بر فرهنگ است از مقوله فرهنگ که شامل بخش های متأثر از فرهنگ است تفکیک پذیر باشد و میزان و چگونگی وابستگی حوزه فرهنگ به حوزه اقتصاد و سیاست مورد توجه قرار گیرد، مدل طراحی شده بایستی امکان تفکیک بخش مدیریت فرهنگ از مقوله فرهنگ را دارا باشد.
لازم است امتداد و گستردگی موضوعات فرهنگی در قبال سایر ابعاد جامعه را بخوبی منعکس نماید.
می توان در مدل موضوعات فرهنگی به محتویات یا اجزای اصلی فرهنگ ساز در جامعه که ارکان فرهنگ را می سازند از جمله به اطلاعات و مفاهیمی که در جامعه رد و بدل می شود ، قالب¬ها و ساختارهای شکل¬گیری روابط اجتماعی(که منحصر در سازمانهای رسمی نمی باشد) و محصولات فرهنگی یا اقتصادی و سیاسی که در شکل گیری تمایلات مردم و همچنین پذیرش الگوهای رفتاری جدید نقش ایفا می¬کنند را مورد توجه قرار داد و همچنین به لایه¬ها و سطوح مختلف فرهنگ که از جمله آنها می¬توان به تولید زیر بنای فرهنگ تخصص جامعه و نرم افزارهای اساسی در تولید علم و طراحی ساختارها، تولید فرهنگ تخصصی و فعالیت¬های فکری و فرهنگی در حوزه فرهنگ تخصصی و مسائل فرهنگی که آحاد جامعه یا غالب ایشان را تحت پوشش قرار می¬دهد که در بردارنده نوعی اطلاعات و آداب و رسوم، باورها و سنن، ارزشها و محصولاتی است که مورد استفاده عموم مردم است( فرهنگ عمومی جامعه) و همچنین به آثار و ابعاد و حوزهای عملکرد مستقیم و غیر مستقیم فرهنگ هم پرداخته و به آنها توجه نمود. بنابراین ملاحظات می توان متوجه شد که برای رسیدن به مدلی برای موضوعات فرهنگ عمومی و تمایز آنها از فرهنگ تخصصی و بنیادین بایستی ابتدائا مدلی ارائه شود که شامل هر سه سطح آنها شود تا مدل مطلوب موضوعات فرهنگ عمومی با ملاحظه سایر سطوح صورت پذیرد و به از هم گسیختگی و موازی کاری فرهنگی دچار نگردیم، بنابراین مدل موضوعات فرهنگ عمومی در ذیل مدل موضوعات فرهنگ ملاحظه می شود.
موضوعات فرهنگ عمومی می توان به سطح آگاهی ها و دانش های لازم در فرهنگ و سیاست و اقتصاد جامعه و خانواده ، همچنین به ساختارهای عمومی و اقشار جامعه ، محصولات عمومی تقسیم نمود . که امکان ترکیبی دیدن و چند بعدی دیدن مسایل فرهنگ عمومی را برایمان فراهم می آورد.